Transportföretagen har olika pallöverföringssystem för att underlätta hanteringen av lastpallar. 
De företag som är ansluta till ett sådant får numera endast saldobesked vid förändring på kontot där det framgår om man har skuld eller tillgodo på sitt konto .Ni kan även själv hämta ner Era pallsaldon via Internet från Er transportör.

Vid underskott från Schenker, DHL, DSV, BringFrigoscandia eller Green Cargo kan Ni spara pengar genom att ha ett samarbete med oss. Kontakta oss så ombesörjer vi att Er pallskuld regleras till ett lägre belopp än vad debiteringen är. Vi behöver Ert pallregistreringsnummer vid beställningstillfället, resten ordnar vi oavsett antal.

Innehåller Ert saldobesked överskott på Ert pallkonto och Ni ser det som onödigt många pallar så ringer Ni oss, ger oss Ert pallregistreringsnummer, faxar in till respektive transportföretag hur många pallar Ni vill överlåta, resten sköter vi oavsett antal.

Ni som vill spara pengar och endast behöver emballage en kortare tid.

Vi hyr ut pallar samt pallkragar till en låg fast kostnad. Hyra debiteras per styck och månad.
Enda kravet är att vi får tillbaka det uthyrda emballaget i samma skick som vid uthyrningstillfället, i annat fall tilläggsdebiteras för trasigt emballage.

Sälj Ert överskott till oss!
Enkelt! – Problemfritt!

Sälja överskottsemballage till oss är enkelt. Vi har bilar som hämtar i stort sett HELA SVERIGE. Vi hämtar det mesta i träemballage som går att återanvända.

Så här gör Ni!

Ring oss på 040-680 07 80 och meddela vad Ni vill ha hämtat eller fyll i formuläret som snart kommer upp här på hemsidan och skicka det.

Vi bokar frakten och faxar eller mailar över en fraktsedel till Er.

När Transportföretaget anländer ombesörjer Ni lastningen av emballaget med 18 pallars höjd i varje stuv. Pallkragar, halvpallar bör vara packade på helpall för snabb lastning.

Vi skickar en redovisning på sorteringsutfallet vilket Ni använderunderlag till att fakturera oss.

Vi hämtar fraktfritt över 126 pallar ( ej DHL, BTL, Chep-pall  ), vid mindre antal tar vi ut en fraktavgift på 150:- som dras av från priset. Om Ni vill slippa sortera ut DHL, BTL samt Chep-pall tar vi ut en sorterings och fraktavgift för dessa. Vi ser sedan till att dessa pallar kommer in till respektive palldepå. Hämtning sker inom 10 arbetsdagar från beställningsdatum.

Genomgång och sortering av pallarna görs i enlighet med gällande regler utfärdade av DNV ( Det Norske Veritas Certification AB ) i samarbete med Transportörer och Dagligvaruhandeln. Länk till DNV hittar Ni på vår startsida under länkar.

Blå pall märkta CHEP bör Ni kontakta CHEP för avhämtning på telefon 
08-755 85 10 eller faxa på 08-755 85 13

Rödmärkt pall märkta tillhör ASG, Danzas eller DHL ringer Ni närmsta DHL-depå för inhämtning

Grönpall märkta tillhör BTL ringer Ni närmsta BTL-depå för inhämtning.